SELAMAT DATANG

Sunday, June 26, 2011

ALHAMDULILLAH....ANAK DAH PUN BALIK KE RUMAH


Assalamualaikum......

Alhamdulillah....setelah sekian lama di hospital, akhirnya dapatlah juga bawa anak pulang ke rumah semula. Gembira kerana dah balik ke rumah, cemas dan risau kerana dia dah tak seperti dulu. Kalau dulu kita letak je atas tilam nak buat kerja lain, dia dok senyap-senyap je main sendiri-sendiri. Tapi sekarang letak je, dia menangis sampai pijor. Yang paling seriau, time nak mandi, tukar pampers atau baju, Ya Allah...dia punya menangis sampai tak tentu arah kami dibuatnya. Mungkin trauma semasa di hospital atau apapun tak pasti. dah cuba bawa berubat di Darul Syifa dan lain-lain, tak jadi apa juga. Lagipun diarang kata tak ada gangguan apa-apa.

Sekarang agak buntu apalah puncanya. Apa yang boleh kami lakukan, terpaksala sambil menyusu, sambil tukar baju dia. Tapi semua kena pantasla, tidak pijor dia nangis.

Hari tupun kami yang minta balik, bukan pe, bila nengokkan bil spital dah dekat RM 5 ribu lebih.....berpeluh dahi dibuatnya. Walaupun menggunakan GL isteri, tapi potong tetap kena potong gajinya dalam 5 ratus sebulan.....pergghhh.....parah ni. Tambahan lak saya sekarang cuma bekerja sendiri dengan meniaga arnab, pokok-pokok dan baja....kadang ada kadang takda. Tapi ialah.....rezeki tu ketentuan Allah.....walau bagaimana susah sekalipun, kami belajar untuk memahaminya dan redho dengan setiap ketentuanNya.

Sekarang Muhamad Halim Yusoff dah ada di rumah, bagi rakan-rakan yang ada terpergi ke hospital selepas hari khamis lepas, memang tak dapat jumpalah. Sebab tu saya minta dihubungi terlebih dahulu. Kalau nak datang ke rumah menziarahpun, taliponlah dulu ya. Kadang kami keluar berubat atau ada urusan lain.

Walau apapun, saya ingin merakamkan ucapan jutaan terima kasih di atas kesudian beberapa individu membantu dan yang mendoakan kesejahteraan anak kami. Semoga Allah membalas budi baik kalian dengan limpah kurnia dan rahm at yang berpanjangan. Aminnnn....

2 comments:

  1. ya allah kesian anak..nape dia tu sakit apa sebenarnya..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah....dah sihat dah anak saya tu...terima kasih tak terhingga kepada yang membantu dan yang mendoakan.....

    ReplyDelete