SELAMAT DATANG

Tuesday, October 20, 2015

POKOK RERAMA


Assalamualaikum.......
Berikut ini pula anak pokok rerama yang orang kata leh ubat kanser dan macam-macam tu. 









Kat rumah saya cuma ada 2 pasu sahaja yang ketinggiannya dalam dekat-dekat 2 kaki dalam pasu 12 inci siap.  Harganya RM 85 je kalau ada sesiapa yang berminat. Nak let go je sebab nak pakai duit sangat.  Pokok ni saya dah bela dekat 3 bulan lebih dah.  Bagi sesiapa yang berhajat, mesej kat saya di 012-911 6165  atau 010-545 1692






MANGGA KELAPA (MANGGA MANGGUA)



Assalamualaikum.....
 
Setelah 2 tahun ditanam dan 3 kali berbuah dan gugur, akhirnya pokok mangga Manggua kat rumah berbuah lebat dan besar sekali.  Mungkin ketika ni saiz pokoknya dah betul-betul matang dan waktu yang peak untuk ia berbuah......  Berikut ini adalah gambarnya....


 
 
 
 
 
 
 
Kalau ada yang berminat nakkan anak pokoknya, bagi pokok dalam polybag kecil, tinggi dalam 1 kaki RM 13.  Bagi anak pokok dalam polybag sedang, tinggi dalam 2 kaki, RM 26 sepokok. Kalau berminat, talipon den di 012-9116165.
 
 

 
 

Monday, August 24, 2015

LEMON AUSTRALIA, POKOK SENTUL, NONA THAI, MANGGA S


ASSALAMUALAIKUM.......

Apakhabar sume???? Lama tak update blog. Nak katakan sibuk, takdalah.....tapi sebenornye tak tahu nak citer apa..... 
 
Paneh sesungguh skarang ni ekkk...hitam legam kalau berjemur sehari suntuk kek kobun.  Denpun serender tak tahan.  Tak tahulah mcmano ngan sedara-sedara kita yang terpakso berhempas-pulas kek tongah paneh membanting tulang mengojokan kobun dan sawah bondang......(ps: ado lai ko...)Banyak-banyaklah berterimo kasih kito kek sedar-sedara kita ni...  Idak makan hati jolah kito....
 
K lah.....banyak sungguh liku-liku hidup ngan onak duri tahun nihh.....kadang macam dah nak give up!!!  Tapi kalu give up.....nak makan apolah anak-anak ehhh!!!  Perit memang perit sangat tahun ni, dongan harga minyaknyo lah, hargo barang-barangnyo lah dan ngan cukai-cukainyo....nak pengsan den.....  Bagi orang berduit atau berado.....mungkin tak teraso.....relaks jo macam isap rokok lenteng.....layan blues joo....  Ha ni hah yang dok kais pagi makan pagi dan kekadang tak dapek makan.....terjolerrr lidah digigit mentari perit mencari rozoki.....aduhhh syahdu sungguh hidup den....(sojak bilolah den jiwo-jiwo nih....belasah jolah jang...).  Tapi....korang janganlah marah dongan luahan hati den niii....ni ikhlas terbit dari hati dan jiwo yang memberontak macam nak gilo....  Tak sapopun tahu........
 
Aduhhh....apoko bondo den merapu nih....tajuk nak cerito pasal pokok buah....dah termasuk lak bab mistik ahhh......  Ok, ni cumo nak bagitau jolah, kalau ado sapo-sapo nak pokok-pokok sepoti di ateh tu....mohlah tompah.....  Ni hah hargonya....
 
1. Lemon Australia -
Polybeg kecil RM 12
Polybeg sedang RM 38
Polybeg besar RM 48
 
2. Pokok Sentul, pokok lamo nihh, payah nak dapek - RM 25
 
3. Nona Thai - RM 25
 
4. Mangga S (buah bentuk S dan besar gabak) - RM 65 kalau yang 3 kaki dan rimbun cantuman baji.
Kalau dalam polybag kecik RM 12.
 
Itu jolah nak bagitau......Assalamualaikum.....moh kito tido....dah pukul 12 tongah malam dah...tak ghoti-ghoti lai nak tido.....
 
Apo-apo roger kek den di 012-911 6165 (HISHAM AKA SHAMZA)
 
 
 
 

Thursday, May 28, 2015

ANAK BENIH HARUM MANIS DAH ADA

 
Assalamualaikum.......
 
Mari! Mari! Mari! Rapat! Rapat! Rapat! Anak benih Mangga Harum Manis akan sampai ke nursery den tengahari Ahad ni, 31hb. 5 2015, tapi tak banyak.  Ada dalam 100 pokok je stok yang den dapat tempah den.  Pokok dalam polybag kecil, tinggi dalam 8 inci ke 1 kaki, cantuman mata tunas.  Harga sekarang dalam RM 12 sepokok.  Takleh nak buat apa, datangnya pun dah naik harga.
 
Bagi sesiapa yang berminat, boleh call atau mesej den segera di 012-911 6165
 
Bagi yang menempah, kalau nak datang ambil nanti, tipon atau mesej den dulu.....kot2 den kek luar..........
 
Ok, Assalamualaikum.............

Wednesday, February 11, 2015

STOK ANAK POKOK MANGGA DAH ADA - HARUM MANIS, EPAL, KING, MANGGUA, MADU, CUKANAN

 
 
ASSALAMUALAIKUM.......
 
 
Lama dah tak pos apa-apa kat sini sebab tak ada apa-apa yang nak diceritakan.  Lagipun sibuk struggle untuk survive dan sebagainya.
 
 
Tapi bila stok mangga-mangga yang orang dok cari sejak 7 bulan lalu dah ada ni, gatallah pulak jari nak menaip.  So, kat sini nak inform, kepada sesiapa yang mencari anak-anak benih pokok manga seperti Harum Manis, Epal, Manggua, King, Nam Dok Mai, Madu dan Cukanan, bolehlah kalau nak beli atau menempah sekarang.  Stok adalah terhad!!!!
 
 
Buat masa ni anak benih dalam polybeg kecil, tinggi dalam 2 kaki, cantuman baji, berharga RM 10 sepokok.  Kalau ada yang berminat bolehlah hubungi saya sekarang di  012-911 6165 (Hisham aka shamza agro product).