SELAMAT DATANG

Thursday, June 15, 2017

KALAU SUDI MEMBANTU



Assalamualaikum...

Apakhabar semua? Kalau ada sesiapa yang masih mengenali saya, alhamdulillah. Saya, sekadar mengadu dan mengharap belas ehsan kot2 ada yang sudi membantu.
...
Saya dalam keadaan kewangan yang tenat sangat ketika ni, Demi Allah. Perniagaan tak menentu sangat. Yang memburukkan lagi keadaan, semalam bekalan air kena potong, elektrik tunggu masa sahaja, Alternator kereta dah 2 minggu rosak dan tak dapat nak keluar g niaga, tunggakan yuran tadika Pasti anak dekat RM 738 tak terbayar. Saya dah tak tahu nak buat macamana dah. Aib, malu memanglah aib dan malu sangat terpaksa dedah macam ni, tapi dah habis ikhtiar baik usaha, berdoa, solat dan sebagainya.

Terpulanglah samada ada yang sudi membantu sedikit sorangpun jadilah, syukur dah pada Allah. Kalaulah ada yang sudi membantu, ini maklumat tentang diri saya:

Nama :- Mohd Hisham b. Mohamad Yusoff

Alamat :- Lot 140A-1, Kampung Sri Aman, Jalan Bistari 3, 47100 Puchong, Selangor.


Nombor Handphone :- 010-545 1692 atau 014-266 4513(anak punyta, boleh wasap)

Saya dah takda apa2 akaun sebab nama dah ......, yang ada cuma nombor akaun isteri:-

Cimb - 7013501291

Maybank - 101123584219

Kalau ada yang sudi membantu walaupun RM 1, jutaan terima kasih saya ucapkan. Semoga Allah memberi rahmat dan keberkatan berpanjagan kepada tuan2 dan puan2.


Terima kasih.....




Saturday, June 3, 2017

TEMPAHAN BENIH POKOK


Assalamualaikum....

Jika ada yang berminat untuk menempah anak benih pokok, boleh hubungi saya segera di 010-545 1692 (Hisham pokok).

Insya Allah bagi sesiapa yang menempah dan membayar separuh dahulu, saya akan usahakan mengambilnya segera.  Harap-harap dapatlah memberi sokongan kepada saya untuk bangkit dan pulihkan keadaan semula.

Saya di Lot 140A, Kampung Sri Aman, Jalan Bistari 3, Puchong, Selangor.  Saya tak simpan stok. Bagi yang menempah sahaja saya ambilkan.











Wednesday, May 24, 2017

POKOK-POKOK HERBA, SAYURAN DAN POKOK-POKOK BUNGA


Assalamualaikum...


Berikut ini adalah senarai pokok-pokok herba, sayuran dan bungaan yang saya boleh dapatkan untuk tuan-tuan dan puan-puan.

Jika ada yang berminat, bolehlah hubungi saya untuk tempahan di  010-545 1692 (Hisham pokok).

POKOK  HERBA, UBATAN DAN SAYURAN

1. Rosemary - RM 12

2. Basal - RM 12

3. Oregano - RM 12

4. Pudina - RM 12

5. Selasih - RM 10

6. Lemon Balm - RM 12

7. Halia - RM 10

8. Kunyit - RM 10

9. Stevia - RM 12

10. Kesum - RM 8

11. Pandan - RM 8

12. Kantan - RM 15

13. Misai Kucing - RM 8

14. Mas Cotek - RM 12

15. Serai RM 8

16. Serai Wangi - RM 10

17. Pegaga - RM 12

18. Cekur - RM 10

19. Ketumbar - RM 12

20. Tongkat Ali - RM 18

21. Cili Padi - RM 16

22. Cili Kulai - RM 18

23. Belalai Gajah - RM 8

24. Rerama Hijau - RM 15

25. Rerama Merah - RM 20

26. Pecah Beling - RM 12

27. Terung - RM 12

28. Bendi -RM 12

29. Garuda - RM 12

30. Jermain (Halau Nyamuk) - RM 12


POKOK BUNGAAN

1. Ros (pot kecil) - RM 13

2. Ros ( 3 kaki ) - RM 25

3. Bunga Raya Siam - RM 20

4. Daisy - RM 12

5. Kekwa - RM 12

6. Lipstik - RM 12

7. Spider - RM 13

8. Fern (gantung) - RM 13

9. Petonia - RM 13

10. Keladi-keladi Dieffenbaecur - RM 12

11. Antherium - RM 12

12. Melor - RM 7

13. Melor Ros - RM 8

14. Bunga Kertas - RM 9

15. Lime Pine - RM 14

16. Cempaka Putih/ Kuning - RM 18

17. BUnga Marigold (Tahi ayam) - RM 5

18. Bunga Vinca (polybeg) - RM 6

19. Portulaca (polybeg) - RM 5

20. Kenanga - RM 18


Jika ada yang berminat, bolehlah hubungi saya untuk tempahan di  010-545 1692 (Hisham pokok).







i

Sunday, May 14, 2017

TEMPAHAN ANAK POKOK BUAH-BUAHAN DAN BUNGA-BUNGAAN


Assalamualaikum.....

Jika ada yang berminat untuk menempah, bolehlah hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok)






Sunday, April 9, 2017

HARGA TERBARU ANAKBENIH POKOK 2017

Assalamualaikum.....


Bagi yang berminat untuk menempah anak-anak benih pokok buah-buahan berikut, bolehlah hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).  

Bagi yang ingin menempah, boleh hubungi atau sms kepada segera. Tempah hari ni, esok dah boleh datang ambil atau hantarkan (kalau yang di sekitar KL dan Selangor).

Ok, ini antara pokok yang available :

1. Durian ( Musang King, Tembaga, Udang Merah, 101 ) - RM 20 sepokok
- Durian Monthong - RM 35
- Durian Duri Hitam - RM 45
* Polybeg sedang, dalam 1 kaki lebih ke 2 kaki tinggi

2. Petai Hybrid 

- Polybeg kecil - RM 13

- Polybeg sedang - RM 25

3. Mangga-mangga (Stok dari Thailand - 3 ke 4 kaki tinggi )

- Maha Chenuk, Cukanan, Lily, Siku Siam, Mas Hitam, Lemak - RM 26

- Mangga Irvin (purple) - RM 58

- Mangga Giant Red Apple - RM 66

4. Mangga-mangga  stok buatan tempatan ( polybeg kecil - 2 kaki tinggi )

- Mangga Cukanan, Lily, Madu, Manggua, Epal - RM 12

5. Kelapa Matag ( 3 ke 4 kaki tinggi ) - RM 25

6. Kelapa Pandan - RM 14

7. Manggis Master - RM 18

8. Dokong - RM 18

9. Durian Belanda :

- polybeg kecil - RM 8

- polybeg sedang ( 3 kaki ) - RM 16

10. Longan Ping Pong ( Stok Thai - 4 kaki )  -  RM 35

11. Lemon Australia :

- polybeg kecil - RM 14

- polybeg besar - RM 38

12. Nona Siam - RM 25

13. Delima Siam - RM 25

14. Bidara Siam - RM 25

15. Cempedak Madu

- Polybeg kecil - RM 13

- Polybeg sedang - RM 19

16. Nangka Madu

- Polybeg kecil - RM 13

- Polybeg sedang - RM 19

17. Ciku-ciku :

- Ciku Jantung - RM 18

- Ciku Subang - RM 28

- Ciku Siam - RM 35

- Ciku Mega - RM 45

18. Rambutan (Budak Sekolah, Gula Batu, Gading)

- Polybeg kecil - RM 12

- Polybeg Sedang - RM 18

19. Pulasan

- Polybeg kecil - RM 13

- Polybeg sedang - RM 18

20. Kedondong - RM 18

21. Limau Kasturi - RM 7

22. Limau Nipis - RM 7

23. Limau Purut - RM 8

24. Jambu Air Madu - RM 18

25. Jambu Air Bertih - RM 18

26. Jambu Bol - RM 20

27. Jambu Takda Biji - RM 18

28. Jambu Batu Besar - RM 18

29. Serai - RM 8

30. Pandan - RM 6

31. Kantan - RM 18

32. Pokok Kari

- Polybeg kecil - RM 6

- Polybeg sedang - RM 15

33. Sukun - RM 18



Terima kasih.

Tuesday, December 20, 2016

MAKLUMAN PADA INGIN MENEMPAH


Assalamualaikum....


Sekadar nak maklumkan, sekiranya ada yang berminat untuk mendapatkan anak pokok buah-buahan dan pokok bungaan, bolehlah hubungi saya, HISHAM... POKOK di 010-545 1692 untuk membuat tempahan. Tuan2 dan puan2 boleh datang mengambil tempahan tuan2 dan puan2 di tempat saya berniaga setiap pagi dari hari Isnin hingga Jumaat di sebelah Surau/Masjid Al-Ra'ayah di Puchong Permai atau lebih sinonim dengan Pasar Segar Pak Lang Puchong Permai. Saya berniaga dari pukul 9.40 pagi sehingga 1 tengahari di situ. Kalau hari Sabtu dan Ahad, saya berniaga di Pasar Bandar Baru Bangi.

Kepada yang berhajat menempah, sila hubungi atau sms saya sehari sebelum nak datang ambil. Contohnya nak ambil esok pagi, tuan hendaklah menempah hari ini. Tempahan boleh dibuat sehingga jam 2 pagi. Sila nyatakan pokok apa yang diingini dan kuantitinya. Nanti saya beri sebutharganya. Kalau perlukan penghantaran, penghantaran akan dibuat pada pukul 2 pm ke atas. Setiap penghantaran akan dikenakan caj bergantung pada jarak dari yang terdekat rm 10 hingga ke yang agak jauh seperti Selayang, Kepong, KL dengan caj rm 40.

Friday, September 16, 2016

BUNGA-BUNGAAN (ROS, DAISY, KEKWA, SPIDER, MORNING GLORY, LIPSTIK DAN LAIN-LAIN)









Bunga-bungaan pun ada juga.  Antaranya seperti Ros, Daisy, Kekwa, Bunga Kertas, Keladi-keladi, Calathia, Hydrangea, Bunga Raya dan lain-lain. Berminta, mesej je kat saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).