SELAMAT DATANG

Tuesday, October 20, 2015

POKOK RERAMA


Assalamualaikum.......
 
Berikut ini pula anak pokok rerama yang orang kata leh ubat kanser dan macam-macam tu.  Ni ada 2 jenis :
 
 
 
 
 
 
YANG NI YANG DAUN BESAR DAN BERBELANG, RM 80
 
 
 
 
YANG NI YANG BERDAUN KECIL, HIJAU SUME, RM 150
 
 
Tapi untuk pokok Rerama ni, saya terpaksa minta bayaran dulu sebelum amik.  Mahal bebenor.  Bagi sesiapa yang berhajat, mesej kat saya di 012-911 6165.
 
 


 
 
 

MANGGA KELAPA (MANGGA MANGGUA)



Assalamualaikum.....
 
Setelah 2 tahun ditanam dan 3 kali berbuah dan gugur, akhirnya pokok mangga Manggua kat rumah berbuah lebat dan besar sekali.  Mungkin ketika ni saiz pokoknya dah betul-betul matang dan waktu yang peak untuk ia berbuah......  Berikut ini adalah gambarnya....


 
 
 
 
 
 
 
Kalau ada yang berminat nakkan anak pokoknya, bagi pokok dalam polybag kecil, tinggi dalam 1 kaki RM 13.  Bagi anak pokok dalam polybag sedang, tinggi dalam 2 kaki, RM 26 sepokok. Kalau berminat, talipon den di 012-9116165.
 
 

 
 

Monday, August 24, 2015

LEMON AUSTRALIA, POKOK SENTUL, NONA THAI, MANGGA S


ASSALAMUALAIKUM.......

Apakhabar sume???? Lama tak update blog. Nak katakan sibuk, takdalah.....tapi sebenornye tak tahu nak citer apa..... 
 
Paneh sesungguh skarang ni ekkk...hitam legam kalau berjemur sehari suntuk kek kobun.  Denpun serender tak tahan.  Tak tahulah mcmano ngan sedara-sedara kita yang terpakso berhempas-pulas kek tongah paneh membanting tulang mengojokan kobun dan sawah bondang......(ps: ado lai ko...)Banyak-banyaklah berterimo kasih kito kek sedar-sedara kita ni...  Idak makan hati jolah kito....
 
K lah.....banyak sungguh liku-liku hidup ngan onak duri tahun nihh.....kadang macam dah nak give up!!!  Tapi kalu give up.....nak makan apolah anak-anak ehhh!!!  Perit memang perit sangat tahun ni, dongan harga minyaknyo lah, hargo barang-barangnyo lah dan ngan cukai-cukainyo....nak pengsan den.....  Bagi orang berduit atau berado.....mungkin tak teraso.....relaks jo macam isap rokok lenteng.....layan blues joo....  Ha ni hah yang dok kais pagi makan pagi dan kekadang tak dapek makan.....terjolerrr lidah digigit mentari perit mencari rozoki.....aduhhh syahdu sungguh hidup den....(sojak bilolah den jiwo-jiwo nih....belasah jolah jang...).  Tapi....korang janganlah marah dongan luahan hati den niii....ni ikhlas terbit dari hati dan jiwo yang memberontak macam nak gilo....  Tak sapopun tahu........
 
Aduhhh....apoko bondo den merapu nih....tajuk nak cerito pasal pokok buah....dah termasuk lak bab mistik ahhh......  Ok, ni cumo nak bagitau jolah, kalau ado sapo-sapo nak pokok-pokok sepoti di ateh tu....mohlah tompah.....  Ni hah hargonya....
 
1. Lemon Australia -
Polybeg kecil RM 12
Polybeg sedang RM 38
Polybeg besar RM 48
 
2. Pokok Sentul, pokok lamo nihh, payah nak dapek - RM 25
 
3. Nona Thai - RM 25
 
4. Mangga S (buah bentuk S dan besar gabak) - RM 65 kalau yang 3 kaki dan rimbun cantuman baji.
Kalau dalam polybag kecik RM 12.
 
Itu jolah nak bagitau......Assalamualaikum.....moh kito tido....dah pukul 12 tongah malam dah...tak ghoti-ghoti lai nak tido.....
 
Apo-apo roger kek den di 012-911 6165 (HISHAM AKA SHAMZA)
 
 
 
 

Thursday, May 28, 2015

ANAK BENIH HARUM MANIS DAH ADA

 
Assalamualaikum.......
 
Mari! Mari! Mari! Rapat! Rapat! Rapat! Anak benih Mangga Harum Manis akan sampai ke nursery den tengahari Ahad ni, 31hb. 5 2015, tapi tak banyak.  Ada dalam 100 pokok je stok yang den dapat tempah den.  Pokok dalam polybag kecil, tinggi dalam 8 inci ke 1 kaki, cantuman mata tunas.  Harga sekarang dalam RM 12 sepokok.  Takleh nak buat apa, datangnya pun dah naik harga.
 
Bagi sesiapa yang berminat, boleh call atau mesej den segera di 012-911 6165
 
Bagi yang menempah, kalau nak datang ambil nanti, tipon atau mesej den dulu.....kot2 den kek luar..........
 
Ok, Assalamualaikum.............

Wednesday, February 11, 2015

STOK ANAK POKOK MANGGA DAH ADA - HARUM MANIS, EPAL, KING, MANGGUA, MADU, CUKANAN

 
 
ASSALAMUALAIKUM.......
 
 
Lama dah tak pos apa-apa kat sini sebab tak ada apa-apa yang nak diceritakan.  Lagipun sibuk struggle untuk survive dan sebagainya.
 
 
Tapi bila stok mangga-mangga yang orang dok cari sejak 7 bulan lalu dah ada ni, gatallah pulak jari nak menaip.  So, kat sini nak inform, kepada sesiapa yang mencari anak-anak benih pokok manga seperti Harum Manis, Epal, Manggua, King, Nam Dok Mai, Madu dan Cukanan, bolehlah kalau nak beli atau menempah sekarang.  Stok adalah terhad!!!!
 
 
Buat masa ni anak benih dalam polybeg kecil, tinggi dalam 2 kaki, cantuman baji, berharga RM 10 sepokok.  Kalau ada yang berminat bolehlah hubungi saya sekarang di  012-911 6165 (Hisham aka shamza agro product).
 
 
 


Wednesday, November 5, 2014

HARGA TERBARU POKOK-POKOK BUAH-BUAHAN



Assalamualaikum.........
 
Berikut ini dimaklumkan harga-harga terbaru pokok-pokok buah-buahan yang ada di pasaran ketika inni.  Harga-harga ini berdasarkan tinjauan saya ke beberapa pusat pembekalan anak-anak benih pokok.  Terdapat beberapa peningkatan ketara yang mana tidak dapat dielakkan.  Yang lebih menggusarkan lagi, telah timbul bisik-bisik dan peringatan-peringatan yang mengatakan harga pembekalan dan jualan anak-anak benih pokok akan meningkat lagi pada tahun hadapan.
 
Saya pun tak dapat berbuat apa-apa.  Berikut ini adalah harga-harganya :-
 
1. Durian
- Musang King, Udang Merah, Tembaga dan IOI  
Polibeg sedang, ketinggian sekaki lebih -  RM 16
 
- Ochee ( Duri Hitam )
Polibeg sedang, ketinggian sekaki lebih - RM 50
 
 
2. Rambutan
- Gading, Gula Batu, Jarum Mas dan Budak Sekolah
Polibeg sedang, ketinggian 2 ke 3 kaki - RM 16
 
 
3. Pulasan
Polibeg sedang, ketinggian 2 ke 3 kaki - RM 16
 
 
4. Longan Ping Pong
Polibeg sedang, ketinggian 3 kaki - RM 30
 
 
5. Ciku
- Swiss Malaysia
Polibeg sedang, ketinggian 3 kaki - RM 25
 
- Mega
Polibeg sedang, ketinggian 3 kaki - RM 35
 
 
6. Jambu Air Madu
Polibeg sedang, ketinggian 2 kaki - RM 16
 
 
7. Nangka Madu - J33
Polibeg sedang, ketinggian 2 kaki - RM 16 
 
8. Cempedak Madu - CH28
Polibeg sedang, ketinggian 2 kaki - RM 16
 
 
9. Manggis Master
Polibeg sedang, ketinggian 1 kaki - RM 16
 
 
10. Dokong
Polibeg sedang, ketinggian 1 kaki - RM 16
 
 
11. Durian Belanda
Polibeg sedang, ketinggian 2 kaki - RM 16
 
 
12. Delima Merah
- Tempatan
Polibeg sedang, ketinggian 3 ke 4 kaki - RM 16
 
- Thailand
Polibeg sedang, ketinggian 2 ke 3 kaki - RM 25
 
 
13. Nona Thailand
Polibeg sedang, ketinggian 2 ke 3 kaki - RM 25
 
 
14. Kedondong
Polibeg sedang, ketinggian 2 ke 3 kaki - RM 16
 
 
15. Jambu Batu
- Tiada Biji, Merah, Besar/ Biasa
Polibeg sedang, ketinggian 2 ke 3 kaki - RM 16
 
 
16. Belimbing Buloh
Polibeg sedang, ketinggian 2 ke 3 kaki - RM 16
 
 
17. Mangga
- Mangga merah I-Van
Ketinggian 3 ke 4 kaki - RM 65
 
- Mangga merah bulat R2D2
Ketinggian 3 ke 4 4 kaki - RM 55
 
- Cukanan, Lily, Mas Hitam - Thai Stock
Ketinggian 3 kaki - RM 25
 
- King Madu - Thai Stock
Ketinggian 3 kaki - RM 35
 
- Lemak - Thai Stock
Ketinggian 3 kaki - RM 35
 
 
18. Petai
- Tempatan dan Thailand
Polibeg kecil, ketinggian 1 ke 1.5 kaki - RM 10
 
 
19. Belimbing Madu - B10
Ketinggian 3 kaki - RM 50
 
 
20. Kundang Madu - Thai Stock
Polibeg besar, ketinggian 4 kaki - RM 60
 
 
21. Kelapa Matag
Anak benih - RM 20
 
 
22. Kelapa Pandan
Anak benih - RM 14
 
 
23. Limau Purut
Polibeg kecil, ketinggian 6 inci - RM 8
 
 
24. Limau Kasturi
Polibeg kecil, ketinggian 1 kaki - RM 7
 
 
25. Limau Nipis
Polibeg kecil, ketinggian 1 kaki lebih - RM 8
 
 
26. Asam Keping
Polibeg sedang, ketinggian 1 kaki - RM 18
 
 
Jika ada yang berminat, sila hubungi saya di 012-911 6165 (Hisham aka shamza agro product).
 
 
 
 
 
 

GAMBAR-GAMBAR DI NURSERI SHAMZA AGRO PRODUCT



ASSALAMUALAIKUM......


Berikut ini adalah serba sedikit gambar-gambar di nurseri den. Kalau ada yang berminat hendak dating melihat atau membeli, bolehlah menghubungi den di 012-911 6165 (MOHD HISHAM B. MOHAMAD YUSOFF AKA SHAMZA). 
 
Kalau pokok-pokok yang ada ni tidak mencukupi, bolehlah dibuat tempahan. Misalannya tempeh pada hari ni, esok tengahari dah boleh dating ambil atau hantarkan. 
 
Untuk penghantaran, caj dikenakan bergantung pada jarak dan kuantiti minimum  yang dibuat penghantaran adalah 10 pokok ke atas.  Bagi penghantaran sekitar Kuala Lumpur dan Lembah Klang, menggunakan kereta, caj penghantaran sebanyak Rm 20 ke 50 dikenakan bergantung pada jarak dan lokasi.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bagi yang berminat, jemputlah ke rumah.......