SELAMAT DATANG

Tuesday, December 20, 2016

MAKLUMAN PADA INGIN MENEMPAH


Assalamualaikum....


Sekadar nak maklumkan, sekiranya ada yang berminat untuk mendapatkan anak pokok buah-buahan dan pokok bungaan, bolehlah hubungi saya, HISHAM... POKOK di 010-545 1692 untuk membuat tempahan. Tuan2 dan puan2 boleh datang mengambil tempahan tuan2 dan puan2 di tempat saya berniaga setiap pagi dari hari Isnin hingga Jumaat di sebelah Surau/Masjid Al-Ra'ayah di Puchong Permai atau lebih sinonim dengan Pasar Segar Pak Lang Puchong Permai. Saya berniaga dari pukul 9.40 pagi sehingga 1 tengahari di situ. Kalau hari Sabtu dan Ahad, saya berniaga di Pasar Bandar Baru Bangi.

Kepada yang berhajat menempah, sila hubungi atau sms saya sehari sebelum nak datang ambil. Contohnya nak ambil esok pagi, tuan hendaklah menempah hari ini. Tempahan boleh dibuat sehingga jam 2 pagi. Sila nyatakan pokok apa yang diingini dan kuantitinya. Nanti saya beri sebutharganya. Kalau perlukan penghantaran, penghantaran akan dibuat pada pukul 2 pm ke atas. Setiap penghantaran akan dikenakan caj bergantung pada jarak dari yang terdekat rm 10 hingga ke yang agak jauh seperti Selayang, Kepong, KL dengan caj rm 40.

Friday, September 16, 2016

BUNGA-BUNGAAN (ROS, DAISY, KEKWA, SPIDER, MORNING GLORY, LIPSTIK DAN LAIN-LAIN)









Bunga-bungaan pun ada juga.  Antaranya seperti Ros, Daisy, Kekwa, Bunga Kertas, Keladi-keladi, Calathia, Hydrangea, Bunga Raya dan lain-lain. Berminta, mesej je kat saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).




ANAK BENIH LIMAU KASTURI






Ini pula anak benih Limau Kasturi.  Juga pokok tut.  Harganya RM 8 sepokok juga.  Hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).




ANAK BENIH LIMAU NIPIS






Ini pula anak benih Limau Nipis.  Pokok tut.  Harganya RM 8 sepokok.  Berminat, hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).



CEMPEDAK MADU






Ini pula anak benih Cempedak Madu.  Dalam 3 kaki lebih dah budak cempedak ni.  Harganya RM 19 sepokok.  Boleh hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).



PETAI HYBRID






Ini pula anak benih Petai Hybrid (Petai Siam).  Harganya RM 14 sepokok.  Boleh hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).




MANGGA HARUM MANIS






Ini pula anak benih Mangga Harum Manis. ni dalam 3 kaki lebih tingginya dan cantuman baji.  Cepatlah berbuah gamaknyerr.  Harganya dalam RM 30 sepokok untuk saiz ni.  Manakala yang dalam 1 kaki lebih pula dalam RM 13.  Boleh hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).





DURIAN UDANG MERAH






Assalamualaikum.......

Berikut ini adalah anak benih Durian Udang Merah.  Yang tinggi dalam 2 kaki tu berharga RM 18 .  Manakala yang dah 4 kaki tu berharga RM 50.  Kalau ada yang berminat, hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).




Wednesday, August 17, 2016

ANAK BENIH POKOK MANGGA



Ini pula anak benih pokok mangga berbagai jenis dalam poly beg kecil dalam 2 kaki tinggi, berharga RM 12 sepokok kecuali Harum Manis RM 13 sepokok. Manakala bagi anak benih di dalam polybeg sedang berketinggian 3 kaki, RM 26 sepokok. Berminat sila hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham Pokok).


* Ada  Cukanan, Lily, Siku Siam, Harum Manis, Mas Hitam, King, Manggua, Epal





ANAK BENIH DURIAN BELANDA








Ini pula anak benih Durian Belanda (Buah besar dan hijau muda).  Yang dalam gambar ni 3
kaki tingginya, berharga RM 18.  Kalau yang 1 kaki je, RM 9 sepokok. Hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham Pokok).



ANAK BENIH MANGGIS MASTER/ MEASTA






Ini pula anak benih Manggis Master. Cantuman baji, dalam 1 kaki lebih tingginya. Berharga RM 18 sepokok. Hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham Pokok). 




ANAK BENIH DURIAN MON THONG (BANTAL MAS)






Ini pula anak benih Durian Mon Thong (Bantal Mas).  Harganya  agak mahal sedikit sebab dari Thailand dan jarang-jarang ada stok.  Harganya RM 50 sepokok.  Untuk pesanan dan pertanyaan, sila hubungi atau sms ke 010-545 1692 (Hisham Pokok).  Jangan wasap atau mms, saya masih guna handphone zaman Jepun lagi.




ANAK BENIH DURIAN MUSANG KING





Ini adalah anak benih pokok Durian Musang King. Lebih kurang 1 setengah ke 2 kaki panjang sulur mata tunas nya.  Harga sepokok anak benih Musang King kini, RM 18 sepokok.  Kepada yang berminat, boleh hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham Pokok).





Monday, April 18, 2016

DURIAN KAPAI





Ini pula anak benih Durian Kapai,  Dalam 2 kaki juga tingginya. Harga agak mahal sedikit iaitu RM 28 sepokok.  Kalau ada yang berminat, boleh hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham  pokok).




BENIH-BENIH POKOK YANG BOLEH DITEMPAH


Assalamualaikum.....


Bagi yang berminat untuk menempah anak-anak benih pokok buah-buahan berikut, bolehlah hubungi saya di 010-545 1692 (Hisham pokok).  

Ok, ini antara pokok yang available :

1. Durian ( Musang King, Tembaga, Udang Merah, 101 ) - RM 18 sepokok
- Durian Monthong - RM 35
- Durian Duri Hitam - RM 45
* Polybeg sedang, dalam 1 kaki lebih ke 2 kaki tinggi

2. Petai Hybrid 

- Polybeg kecil - RM 12

- Polybeg sedang - RM 25

3. Mangga-mangga (Stok dari Thailand - 3 ke 4 kaki tinggi )

- Maha Chenuk, Cukanan, Lily, Siku Siam, Mas Hitam, Lemak - RM 26

- Mangga Irvin (purple) - RM 58

- Mangga Giant Red Apple - RM 66

4. Mangga-mangga  stok buatan tempatan ( polybeg kecil - 2 kaki tinggi )

- Mangga Cukanan, Lily, Madu, Manggua, Epal - RM 12

5. Kelapa Matag ( 3 ke 4 kaki tinggi ) - RM 20

6. Kelapa Pandan - RM 13

7. Manggis Master - RM 16

8. Dokong - RM 16

9. Durian Belanda :

- polybeg kecil - RM 7

- polybeg sedang ( 3 kaki ) - RM 16

10. Longan Ping Pong ( Stok Thai - 4 kaki )  -  RM 32

11. Lemon Australia :

- polybeg kecil - RM 14

- polybeg besar - RM 38

12. Nona Siam - RM 25

13. Delima Siam - RM 25

14. Bidara Siam - RM 25

15. Cempedak Madu

- Polybeg kecil - RM 12

- Polybeg sedang - RM 19

16. Nangka Madu

- Polybeg kecil - RM 12

- Polybeg sedang - RM 19

17. Ciku-ciku :

- Ciku Jantung - RM 18

- Ciku Subang - RM 28

- Ciku Siam - RM 30

- Ciku Mega - RM 40

18. Rambutan (Budak Sekolah, Gula Batu, Gading)

- Polybeg kecil - RM 12

- Polybeg Sedang - RM 18

19. Pulasan

- Polybeg kecil - RM 12

- Polybeg sedang - RM 18

20. Kedondong - RM 18

21. Limau Kasturi - RM 7

22. Limau Nipis - RM 7

23. Limau Purut - RM 8

24. Jambu Air Madu - RM 18

25. Jambu Air Bertih - RM 18

26. Jambu Bol - RM 20

27. Jambu Takda Biji - RM 18

28. Jambu Batu Besar - RM 18

29. Serai - RM 8

30. Pandan - RM 6

31. Kantan - RM 18

32. Pokok Kari

- Polybeg kecil - RM 6

- Polybeg sedang - RM 15

33. Sukun - RM 18



Terima kasih.






 

Wednesday, March 2, 2016

POKOK-POKOK DI TAHUN 2016


Assalamualaikum........


Minta maaf agak lambat dan lama tak update blog.  Al-maklum pasaran anak benih agak perlahan di tahun baru ni.  Saya pun agak terumbang-ambing nak survive dan kekadang malah banyak kali tenggelam.  Ada kala ada pelampung yang menyelamat dan ada kala tenggelam ghaib.  Apapun demi meneruskan kesinambungan hidup dan untuk menyara serta membesarkan anak-anak, saya redahi juga......walau kekadang malah kerap jalan itu tersasar dari matlamat.  Apalah daya, kita hanya mampu merancang, tetapi yang menentukan berjaya atau tidak......saya hanya mampu berserah pada Allah sahaja dan redho apa jua ketentuanNya.  Biarpun diri ini dicemuh atau dikeji, saya terima dengan redho.

Beriku ini adalah senarai harga terbaru pada tahun ini:

Pokok Durian (Musang King, IOI, Tembaga, Tekka) - RM 16 sepokok polybeg sedang

Pokok Rambutan (Gading, Gula Batu, Anak Sekolah) - RM 16 sepokok polybeg sedang

Ciku Mega - RM 36

Ciku Subang - RM 25

Longan Ping Pong - RM 35

Delima Thai - RM  25

Mangga-mangga stok Thai (tinggi 3 kaki - tut) - RM 26

Mangga-mangga stok buatan tempatan (polybeg kecil)  - RM 12

Durian Belanda (polybeg kecil, dalam 2 kaki tinggi)  - RM 10

Lemon Australia (polybeg kecil) - RM 12

Lemon Australia  (polybeg sedang) - RM 35

Limau Nipis (polybeg kecil) - RM  8

Limau Kasturi (polybeg kecil) - RM 8

Limau Purut (polybeg kecil, mata tunas) - RM 9

Manggis Master - RM 16

Dokong - RM 16

Bidara  Siam - RM 25

Petai Siam (polybeg kecil) - RM 12

Cempedak Madu - RM 16

Nangka Madu  - RM 16

Pokok Kantan - RM 14


Jika ad yang berminat, sila sms ke nombor saya di  012-911 6165 atau  010-545  1692. Hisham