SELAMAT DATANG

Monday, August 24, 2015

LEMON AUSTRALIA, POKOK SENTUL, NONA THAI, MANGGA S


ASSALAMUALAIKUM.......

Apakhabar sume???? Lama tak update blog. Nak katakan sibuk, takdalah.....tapi sebenornye tak tahu nak citer apa..... 
 
Paneh sesungguh skarang ni ekkk...hitam legam kalau berjemur sehari suntuk kek kobun.  Denpun serender tak tahan.  Tak tahulah mcmano ngan sedara-sedara kita yang terpakso berhempas-pulas kek tongah paneh membanting tulang mengojokan kobun dan sawah bondang......(ps: ado lai ko...)Banyak-banyaklah berterimo kasih kito kek sedar-sedara kita ni...  Idak makan hati jolah kito....
 
K lah.....banyak sungguh liku-liku hidup ngan onak duri tahun nihh.....kadang macam dah nak give up!!!  Tapi kalu give up.....nak makan apolah anak-anak ehhh!!!  Perit memang perit sangat tahun ni, dongan harga minyaknyo lah, hargo barang-barangnyo lah dan ngan cukai-cukainyo....nak pengsan den.....  Bagi orang berduit atau berado.....mungkin tak teraso.....relaks jo macam isap rokok lenteng.....layan blues joo....  Ha ni hah yang dok kais pagi makan pagi dan kekadang tak dapek makan.....terjolerrr lidah digigit mentari perit mencari rozoki.....aduhhh syahdu sungguh hidup den....(sojak bilolah den jiwo-jiwo nih....belasah jolah jang...).  Tapi....korang janganlah marah dongan luahan hati den niii....ni ikhlas terbit dari hati dan jiwo yang memberontak macam nak gilo....  Tak sapopun tahu........
 
Aduhhh....apoko bondo den merapu nih....tajuk nak cerito pasal pokok buah....dah termasuk lak bab mistik ahhh......  Ok, ni cumo nak bagitau jolah, kalau ado sapo-sapo nak pokok-pokok sepoti di ateh tu....mohlah tompah.....  Ni hah hargonya....
 
1. Lemon Australia -
Polybeg kecil RM 12
Polybeg sedang RM 38
Polybeg besar RM 48
 
2. Pokok Sentul, pokok lamo nihh, payah nak dapek - RM 25
 
3. Nona Thai - RM 25
 
4. Mangga S (buah bentuk S dan besar gabak) - RM 65 kalau yang 3 kaki dan rimbun cantuman baji.
Kalau dalam polybag kecik RM 12.
 
Itu jolah nak bagitau......Assalamualaikum.....moh kito tido....dah pukul 12 tongah malam dah...tak ghoti-ghoti lai nak tido.....
 
Apo-apo roger kek den di 012-911 6165 (HISHAM AKA SHAMZA)
 
 
 
 

7 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Asslmkum tuan..sy mencari pokok lemon..blh hubongi sy utk belian..saya dari taiping.mohon reply dari tuan..tk bnyk pun..utk sy tanam kelliling rumah je..4_5 pokok jadi lah..0125211130

    ReplyDelete
  4. sy becadang untuk mengusahakan lemon secara ladang... masih mencari anak pokok lemon luar negara seperti jenis meyer lemon dalam 100-200 pokok....mohon email d nitazaidi@yahoo.com atau j84aipoh@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Boleh bg.gps lokasi nursery tak?
    Mudah kami nak cari nanti.

    ReplyDelete