SELAMAT DATANG

Wednesday, August 26, 2009

PEMBUATAN SANGKAR ARNAB

Sepertimana post yang lepas, kos untuk membuat sangkar arnab ni agak tinggi juga. Maklumlah semuanya menggunakan besi. Kos mungkin boleh dikurangkan sekiranya menggunakan kayu sebagai kerangka. Saya memilih besi kerana ianya lebih mudah dikerjakan dan lebih tegap.

So, setelah kesemua barang-barang yang diperlukan telah dibeli, maka bermulalah kerja-kerja membuatnya. Kat sini hanya sikit yang dapat dipaparkan gambarnya coz buat kerja sorang-sorang kul 10.30 malam sampai 2.00 pagi, takda sapa yang nak snape gambar. Jadi nilah saja gambar yang ada.

Kerja-kerja memotong dawai.



Tengah mengukur panjang sangkar sebelum dikelepek.


Kerja-kerja mengkelepek jaring(Macam bunyi lain je "kelepek" ni).

Ni part paling rumit. Sebab dah takda "Clipper", terpaksa guna dawai untuk ikut setiap bahagian. Salah ikat, sangkar boleh senget.

Dah siap layer bawah.

Dah siap dah.

3 comments:

  1. bro, cantek jugak. bro bagi tau ukuran setiap sangkar yang kau buat ni.tq

    ReplyDelete
  2. nak borong baju murah2 ? layari sekarang https://borongbajukorea.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Saya akan mencadangkan sesiapa yang mencari Pinjaman Perniagaan untuk Le_Meridian mereka membantu saya dengan pinjaman Empat Juta USD untuk memulakan perniagaan Quilting saya dan ia adalah pantas Apabila mendapatkan pinjaman dari mereka itu mengejutkan betapa mudahnya mereka bekerja. Mereka boleh membiayai sehingga $ 500,000.000.00 (Lima Hundred Million Dolar) di mana-mana rantau di dunia selagi ada 1.9% ROI boleh dijamin pada projek-projek.Prosesnya cepat dan terjamin. Ia pastinya pengalaman yang positif.Buat penipu di sini dan hubungi Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. jika anda mencari pinjaman perniagaan.

    ReplyDelete