SELAMAT DATANG

Wednesday, March 2, 2016

POKOK-POKOK DI TAHUN 2016


Assalamualaikum........


Minta maaf agak lambat dan lama tak update blog.  Al-maklum pasaran anak benih agak perlahan di tahun baru ni.  Saya pun agak terumbang-ambing nak survive dan kekadang malah banyak kali tenggelam.  Ada kala ada pelampung yang menyelamat dan ada kala tenggelam ghaib.  Apapun demi meneruskan kesinambungan hidup dan untuk menyara serta membesarkan anak-anak, saya redahi juga......walau kekadang malah kerap jalan itu tersasar dari matlamat.  Apalah daya, kita hanya mampu merancang, tetapi yang menentukan berjaya atau tidak......saya hanya mampu berserah pada Allah sahaja dan redho apa jua ketentuanNya.  Biarpun diri ini dicemuh atau dikeji, saya terima dengan redho.

Beriku ini adalah senarai harga terbaru pada tahun ini:

Pokok Durian (Musang King, IOI, Tembaga, Tekka) - RM 16 sepokok polybeg sedang

Pokok Rambutan (Gading, Gula Batu, Anak Sekolah) - RM 16 sepokok polybeg sedang

Ciku Mega - RM 36

Ciku Subang - RM 25

Longan Ping Pong - RM 35

Delima Thai - RM  25

Mangga-mangga stok Thai (tinggi 3 kaki - tut) - RM 26

Mangga-mangga stok buatan tempatan (polybeg kecil)  - RM 12

Durian Belanda (polybeg kecil, dalam 2 kaki tinggi)  - RM 10

Lemon Australia (polybeg kecil) - RM 12

Lemon Australia  (polybeg sedang) - RM 35

Limau Nipis (polybeg kecil) - RM  8

Limau Kasturi (polybeg kecil) - RM 8

Limau Purut (polybeg kecil, mata tunas) - RM 9

Manggis Master - RM 16

Dokong - RM 16

Bidara  Siam - RM 25

Petai Siam (polybeg kecil) - RM 12

Cempedak Madu - RM 16

Nangka Madu  - RM 16

Pokok Kantan - RM 14


Jika ad yang berminat, sila sms ke nombor saya di  012-911 6165 atau  010-545  1692. Hisham





6 comments:

  1. Salam Tuan Hisham.

    Cara mana penghantaran akan di buat jika saya berminat. Saya di JB. 0137305899.

    HJ RAZAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumusalam. Biasanya saya hantar guna bas ekspress. Tn. Hj boleh sms pada saya di 010-5451692

      Delete
  2. Salam Tuan.
    Ada jual anak benih kelapa matag F1 kah.adakah pihak tuan ada buat penghantaran ke sabah.terima kasih

    ReplyDelete
  3. Salam.. en ada jual anak pokok bidara tk.. urgent sy mencari

    ReplyDelete
  4. Saya mencari benih pokok bunga kantan.saya beralamat di alor gajah melaka.mcm ner dgn penghantaran?

    ReplyDelete
  5. Saya mencari benih pokok bunga kantan.saya beralamat di alor gajah melaka.mcm ner dgn penghantaran?

    ReplyDelete